Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Årsberetning 2020

• 2020 Ble et annerledes år også for Bergen Amcar Club.
  • Vi rakk å delta på West Coast Nationals sammarbeidsmøtet i Haugesund i Januar og vi fikk avholdt Medlemsmøter i Januar og Februar og Årsmøtet i Mars , før Koronaen tok oss.
  • 30 personer var tilstede på Årsmøtet. Terminlister ble gjennomgått, og sesongen planlagt. Regnskaper ble gjennomgått og godkjent.
  • Roar Thomassen ble valgt til President for 2 år. Svein Rasmussen fortsatte som nestformann. Ketil Lea kom inn igjen for 2 år som sekretær, Arve Austgulen fortsatte i 2 år som kasserer. Alf Olsvoll ble valgt som styremedlem for 1 år. Sverre Lygre og Roy Njåstad er varamedlemmer. Roy er medlemsansvarlig.
  • Resten av sesongen Ble preget av Korona avlysinger. Styret har hatt en del samlinger via mail og tlf og har holdt i gang hjulene med det.
  • Vi avlyste 1. Mai treffet på Eikås.
  • Vårmønstringen ble i første omgang flyttet fra Mai til September, men måtte avlyses også da. MKIB har søkt om kompensasjon fra staten og vi har fått en sum vi er godt fornøyd med. Dermed har vi økonomisk klart oss helt greit også i år.
  • Street Legal gruppen (Bergen Street legal team)  avholdte 2 løp uten publikum. Også de fikk dekket tapte inntekter og kom greit ifra året totalt sett.
  • Sverre sin helgetur kunne gå som planlagt og ble også i år en suksess Denne gangen gikk turen til Stord og Tysnes.
  • Vi hadde ikke cruisenights på festplassen i år, men hadde en del grillinger på Museet og vi hadde også en grilling hos Jan Erik på Askøy.
  • Men vi laget til en kjapp 17. Mai crusing! Bra oppmøte og ca 70 biler var innom Bontelabo i løpet av kvelden!
  •  Vi kommer til å planlegge 2021 sesongen som normalt og krysser fingrene for at den blir mer spennende en 2020.
  • Medlemstallet holder seg stabilt.
  • Styret har ikke tatt ut godtgjørelse i 2020. Takket være kompensasjonen fra lotteritilsynet unngikk vi underskudd.
  • Arve Austgulen ble utropt til æresmedlem i klubben etter over 20 år som kasserer og enda lengre medlemskap. Det samme ble Ketil Lea som har fungert som Sekretær, nestformann, formann og litt alt muligmann i rundt 20 år han og.
  • MVH STYRET BERGEN AMCAR CLUB.